2012. május 23., szerda

Puliszka kétszer

A puliszkát hosszú évek után egy sörözőben ettem először, a meleg előételek között bukkantam rá az étlapon. Juhtúrót, tejfölt, pirított szalonnát tálaltak fel mellé, mégis könnyed étel volt ez. Tegnap vacsorára meg is főztem, sütőtálba egyengettem a sütés előtt, majd amikor megkóstoltam, sótlannak ítéltem. Szórtam rá egy kis sót, majd hamar rájöttem, hogy a juhtúró és a szalonna is sós lesz, amit még nem tettem rá. Gyorsan le akartam seperni a még nem elkeveredett só szemcséket a tetejéről, ám ezzel a mozdulattal az egész étel a kukába fordult...Nem maradtunk vacsora nélkül, elkészítettem másodjára is.

Puliszka juhtúróval, tejföllel, szalonnával

Hozzávalók:
2 dl tej
3 dl víz
17,5dkg kukoricadara

Tetejére:
15 dkg juhtúró
1 pohár tejföl
baconszalonna csíkok




A folyékony hozzávalókat feltettem főni a kukoricadarával. Folyamatosan kevergettem, mert hamar sűrű lesz. Amikor felforrt és besűrűsödött, egy sütő tálba kanalazom. Tetejére halmoztam a juhtúrót, a tejfölt kis pöttyökben, befedtem a szalonna csíkokkal. 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena