2012. május 15., kedd

Cukor helyett: eritritol

Egy ideje már keresgélem a kristálycukor alternatíváit, részben az egészségesség és egy kis fogyás jegyében, részben (cukorbetegség) megelőzés céljából. Pár hete olvastam egy cikket, ahol épp a cukor alternatíváiról, és azok előnyeiről, hátrányairól volt szó. Ott hallottam először az eritritolról, ami felkeltette az érdeklődésemet.

Megtudtam róla, hogy:
- nincs benne kalória (!!!)
- nem befolyásolja a vércukorszintet, cukorbetegek is fogyaszthatják
- sőt candida diétások is (gátolja a gombaszaporodást)
- nem okoz fogszuvasodást
- könnyen emészthető
- nincs mellékhatása

Néhány hete meg is találtam az eritritolt a kedvenc ázsia boltomban, és úgy döntöttem, kipróbálom. Most kb. két hete használom. Eleinte csak teába tettem, ma megsütöttem az első piskótát is az újfajta cukorral. Ami tisztán látszik, hogy sokkal kevésbé édesít, mint a megszokott kristálycukor, emiatt több kell belőle. Az ára elég borsos, szóval ez egy nagy-nagy hátrány. Az állaga kristályos, mintha apró gömböcskék lennének. Nehezen olvad fel (forró italban ez nem gond, süteményben annál inkább). Az ízét nehéz leírni, az édes mellett hűs érzést kelt, mellékíze nincs. A vércukorszintet valóban nem piszkálja, ezt saját bőrömön érzem.

Összességében jó tapasztalataim vannak vele, jó szívvel ajánlom az egészséges édességet keresőknek.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena