2012. május 30., szerda

Tárkonyos legényfogó leves

A hétvégi hazai hússzállítmányban csirkemell és csirkemáj is volt, természetesen házilag nevelt csirkéből. Út közben gondoltam ki ezt a levest, amivel a legényeket is meg lehet fogni a családban :)

Tárkonyos legényfogó leves








Hozzávalók:
25 dkg csirkemell
10 dkg csirkemáj
1 fej vöröshagyma
3 nagyobb fej gomba
3-5 szál sárgarépa
2-4 szál fehérrépa
15 dkg friss zöldborsó
1,5 l víz
1 dl tejszín
1 dl tejföl
1 tk. tárkony
 só, bors

Elkészítés:
A vöröshagymát felaprítottam, olívaolajon megpároltam. A csirkemellet kockákra vágtam, a leveszöldségeket felkarikáztam, a gombát megtisztítottam és felaprítottam. Amint a vöröshagyma megpárolódott, beletettem a csirkemellet, és a borsó kivételével a zöldségeket. Felöntöttem 1,5 liter vízzel, fűszereztem. Amikor a csirke és a zöldségek már majdnem megpuhultak, beletettem a felaprított csirkemájat, és a kifejtett zöldborsót is. Felforraltam. Amikor minden puha benne, egy tálban habverővel összekevertem a tejszínt a tejföllel, és egy merőkanálnyi forró levessel. Ezzel is felforraltam. Frissen facsart citromlével tálaltam.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena