2012. május 31., csütörtök

Currys vöröslencsefasírt

Esküszöm, amint vége lesz a tanévnek, egy időre felhagyok a fasírtok gyártásával. A fasírtot az olyan helyzetekre találtam ki, amikor munka közben csak gyors harapnivalóra van időm. A másik ok, amiért saját készítésű ebédet viszek, hogy a büfé kínálata nem igazán kompatibilis a jól átgondolt étrendemmel. Étel melegítésére nincs lehetőségem, ezért vagy a saláta-fasírt-kuszkusz a megoldás, ami hidegen is fogyasztható, vagy a saját készítésű péksütemény. Most ezt a receptet gondoltam át.

Currys vöröslencsefasírt

Hozzávalók:
17,5 dkg vöröslencse
2,5 dl víz
1 tk. curry
1 kisebb cukkini
2 szál újhagyma
3 púpos ek. teljes kíőrlésű liszt
3 ek. + 3 ek. zabkorpa (fasírtba + hempergetéshez)
só, bors

Elkészítés:
A vöröslencsét megszórtam a curryvel, megsóztam. Annyit vizet öntöttem rá, amennyi épp ellepte, ezt később pótoltam még. Összesen 2,5 dl volt. Közben kislyukú reszelőn lereszeltem a cukkinit, kinyomkodtam a levét. Az újhagymát felkarikáztam. Amikor a lencse megpuhult, összekevertem a zöldségekkel, és a száraz összetevőkkel (liszt + zabkorpa), amíg gyúrható állagú nem lett. Gombócokat formáztam belőle, amit zabkorpában hempergettem meg. 190 fokos sütőben 30 percig sültek.


Utóirat: Ez a kombináció elég száraz lett, zöldséggel, gyümölccsel, vagy valamilyen chutney-val fogyasztható. Egy kis sót, és némi plusz fűszert is el tudok képzelni hozzá. És egy tojást, amitől nem lesz ilyen száraz. (Kép nincs, este készült.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena