2012. július 28., szombat

Sajttorta diós alappal

Korábban említettem már, mennyire szeretem a sütemények tésztáját nyersen. Nos, ezek közül is a kedvencem a linzer típusú tészta, mint ennek a sajttortának az alapja, dióval. Be kell valljam, ebből legalább két szeletnyit elfogyasztottam sütés előtt...Védekezésként azt szoktam mondani, én nyersen eszem meg a rám jutó adagot :) Ez most nem vált be, mert ez nyersen is, és megsülve is nagyon ízlett, ketten ettük meg pár nap alatt. A fényképen az utolsó megmentett szelet látható.

Sajttorta diós alappal


A tészta:

10 dkg graham liszt
5 dkg durum liszt
8 dkg dió
5 dkg étkezési keményítő
7 dkg nádcukor
10 dkg (hideg) vaj (felkockázva)
1 tojás

Ezeket összegyúrva a hűtőbe tesszük egy fél órára. Ezt követően kinyújtjuk úgy, hogy a tortaforma szélére is jusson, kb.3 cm magasan. A tésztát 150 fokos sütőben 15-20 percig elősütjük a töltelék nélkül.

A krém:

50 dkg mascarpone
2 dl tejföl (20%)
10 dkg nádcukor
5 tojás
1 vaníliarúd kikapargatott magjai
1/2 citrom reszelt héja és leve

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral keverjük ki habosra, majd hozzá tesszük a tejfölt, mascarponét, vaníliát és a citromot. A fehérjét óvatosan a krémhez keverjük. Az elősütött tésztára tesszük, alufóliával betakarjuk a sütés első részében. Amikor a krém állaga már jó (nem folyik, tűpróba!), levesszük róla az alufóliát, hogy kicsit megbarnuljon a teteje is. A sütőben hagyjuk kihűlni, majd pár órára a hűtőbe tesszük. Gyümölccsel díszíthetjük a tetejét, de natúran is nagyon finom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena