2012. április 30., hétfő

Mediterrán vacsora

Igazság szerint ebédre készült, de mivel későn reggeliztünk, inkább vacsora lett belőle. A menü: mediterrán minizsömlék, grillezett juhsajt és kecskesajt zöldségekkel, házi készítésű vastagkolbásszal.

A zsömlék receptje innen származik, a grillezett sajthoz hasonlót pedig pár hete itt ettem egy jóbaráti beszélgetés kísérőjeként. A kolbász 100%-ban házi, szüleim kedvenc szomszédainak receptje alapján.





Mediterrán minizsömlék


270 ml langyos tej
225 gramm graham liszt
225 gramm durumliszt
1 csomag szárított élesztő
1 ek. (barna) cukor
2 kk. só
3 ek. olaj
2 ek. paradicsompüré
1 ek. oregánó
1 ek. bazsalikom
2 ek. zabkorpa (elhagyható)

A langyos tejhez hozzáadtam a cukrot, megfuttattam benne az élesztőt. A liszthez hozzáadtam a többi hozzávalót, a végén az élesztős tejet is. Összegyúrtam, megkelesztettem. Amikor megkelt, apró gombócokat formáztam belőle (nekem ebből a mennyiségből 11 db lett), tepsire helyeztem. A sütőt 200 fokon előmelegítem, alulra egy vízzel teli edényt vagy tepsit tettem. Kb. 35 perc alatt készült el.

Grillezett juhsajt és kecskesajt zöldségekkel

20-20 dkg juh-és kecskesajt
1 db kaliforniai paprika
1 db nagyobb paradicsom
oregánó, bazsalikom

A sajtokat apró kockákra vágtam. A sütőtál aljára egy kis olívaolajat öntöttem, rászórtam egy adagot az apróra vágott zöldségekből. A zöldségekre tettem a sajtkockákat, megszórtam a fűszerekkel (két sütőtálat használtam, az egyik adagot oregánóval, a másikat bazsalikommal ízesítettem). A végén újabb adag kockára vágott kaliforniai paprikát hintettem rá. 200 fokon, kb.15 percig grill fokozaton sütöttem.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena