2012. május 4., péntek

Húsgombóc és spagetti

A hétvégén a szüleimnél jártam vidéken, ami a minőségi alapanyagok fő lelőhelye. Egy-két sürgősségi esetet leszámítva elmondhatom, hogy tojást és húst csak házit használok. Azt az egy-két botlást sem önszántamból követtem el, általában külső nyomás miatt történtek meg. Ha kifogy a készletem, képes vagyok inkább nem enni húst, csak hogy ne kelljen boltban vennem. Most darált sertéshús csomagokat kaptam elvitelre, az első adagból ez a húsgombócos spagetti készült.

Húsgombócos spagetti

A gombóc:
30-40 dkg darált sertéshús
2 gerezd fokhagyma
1 kisebb répa reszelve
1 ek. olívaolaj
2 ek. zsemlemorzsa
só, bors ízlés szerint

Az alapanyagokat összedolgoztam, kis gombócokat formáztam belőlük. Serpenyőben kis olajon megsütöttem őket.


A paradicsomszósz:
1 db vöröshagyma
1 doboz (240 gramm) darabolt paradicsom konzerv
2-3 ek. sűrített paradicsom
4-5 koktélparadicsom
oregánó, bazsalikom

A szószhoz a hagymát megpároltam, ráöntöttem a paradicsomos hozzávalókat a koktélparadicsom kivételével, felforraltam, besűrítettem. Amikor kész a húsgombóc, a koktélparadicsomokkal együtt belekevertem a szószba, és együtt is főztem 5 percig. Spagettivel és reszelt parmezánnal tálaltam.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena