2012. június 7., csütörtök

Epres mascarponés torta sütés nélkül

Ez az édesség már évek óta a repertoáromban van, idényenként változó gyümölcsökkel. Készült már narancsos, kivis, őszibarackos változatban is, de nekem az epres ízlik a legjobban. Az alap ötlet egy őszibarackos tortából származik, de a sok gyakorlás közben már kialakítottam a saját verziómat.

Epres mascarponés torta sütés nélkül


Hozzávalók:
20 dkg teljes kiőrlésű vajas keksz összetörve
10 dkg vaj megolvasztva
25 dkg mascarpone
1 dl sűrű görög joghurt
1 dl habtejszín
1 zacskó zselatin
3 ek. nádcukor
30 dkg eper

Elkészítés:
Az összetört kekszet az olvasztott vajjal összekevertem, majd a tortaforma aljába egyengettem (a kezemmel, vagy egy kanállal). A mascarponés részhez a tejszínt felvertem. A zselatint fél deci vízben melegítettem (nem szabad felforralni, csak felmelegíteni), félretettem hűlni. A mascarponét a cukorral, és a joghurttal összedolgoztam, amint a zselatin langyos lett, hozzákevertem azt is. A végén a tejszínhab, és az apró eperdarabok jönnek. Egy éjszakát a hűtőben kell pihentetni.

24 óra alatt egy morzsa sem maradt belőle...:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena