2012. július 8., vasárnap

Zöld galuska

A június zsúfoltságában kicsit alább hagyott a grafomániám. Most viszont már hivatalosan is nyári szüneti szabadságomat töltöm, így jut idő a sütés-főzésre. Ezen a héten már szinte minden nap készült valami a konyhában, amit szép lassan be is mutatok itt. Elsőként ezt a színében kissé bizarr galuskát hoztam, aminek az íze mennyei.A kedvenc ételem a sztrapacska, amihez kísértetiesen hasonlít. Csak nem kell krumplit reszelni hozzá :)

Az ihlet innen származik, kicsit átalakítva.

Zöld galuska juhtúrós mártással



A galuska:
45 dkg fagyasztott spenót püré
30-40 dkg tönköly fehérliszt (igazság szerint a lisztet nem méricskéltem, addig adagoltam, amíg egy jó galuskatésztát kaptam)
1 tojás
só, bors

A mártás:

10 dkg juhtúró
1 doboz tejföl
1 fej fokhagyma
2-3 szál újhagyma

Egy serpenyőben a hagymákat megpároltam, majd az összekevert juhtúrót + tejfölt is hozzátettem, összemelegítettem őket. Én innen kétféle verzióban is kipróbáltam a receptet. Az egyik változatban a galuskát nem kevertem össze a mártással, csak juhtúrót és tejfölt kanalaztam a tetejére (ld. a képen). A másik változatban (ahogy az eredeti recept is írta) összekevertem a mártást a tésztával (nekem ez a verzió ízlett jobban). A tetejére mindkét esetben kisütött bacon szalonna került.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

© Tejeskávé, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena